Відмовили двигуни: 49 років тому в Києві на Осокорках літак здійснив аварійну посадку. Фото та подробиці

Новини

В 1976 році 2 червня в небі над Києвом сталась авіаційна пригода, внаслідок якої у літака Як-40, який ішов на посадку в аеропорт “Жуляни”, відмовили двигуни. Щоб врятувати пасажирів, капітан повітряного судна здійснив аварійне приземлення на болото в Осокорках.Джерело:obozrevatel.com

Архівні знімки було опубліковано у Telegram-каналі спільноти “КВІДО | Київ від минулого до майбутнього”. На щастя, ніхто не загинув.

“2 червня 1976 року, сталася аварійна посадка Як-40 на Осокорках. Не багато хто в Києві чув історію про те, що колись на Осокорках “потонув” реактивний пасажирський літак. Хоча насправді не потонув, а успішно сів на воду, причому жоден пасажир не постраждав. Але в той час про диво, що не трапилася катастрофа преса не писала”, – йдеться в повідомленні.

Як-40 з бортовим номером СРСР-87541 був випущений 30 липня 1975 року. Невеликий літак призначався для регулярних пасажирських рейсів з Литви в Україну. Належав Литовському управлінню цивільної авіації “Аерофлоту”. Перший політ відбувся лише через рік, саме в цей день – 2 червня 1976 року – відкриттям рейсу “Каунас – Київ – Сімферополь”. Під час польоту сталась авіаційна пригода – відмовили двигуни.

Відмовили двигуни: 49 років тому в Києві на Осокорках літак здійснив аварійну посадку. Фото та подробиці

Лайнер приземлився в болотистій місцевості неподалік від житлового масиву Осокорки. Цей район на той час був малозаселеним, тому вдалося уникнути жертв серед цивільних.

“Літак планерував вниз дуже тихо, бо його двигуни були вимкнуті. Люди, які спостерігали за цим, чекали вибуху, але побачили замість нього цілий фонтан бризок. Вони не повірили своїм очам: цілісінький літак стояв посеред болота, в районі вулиці Колекторної. Через якихось п’ятнадцять хвилин до нього вже бігли по коліно у воді міліціонери, які прибули на місце”, – розповідали свідки події.

Відмовили двигуни: 49 років тому в Києві на Осокорках літак здійснив аварійну посадку. Фото та подробиці

Екіпаж та пасажири вижили, а літак отримав лише незначні пошкодження. Цей інцидент згадується в кількох радянських джерелах, однак повні звіти про розслідування авіаційних інцидентів часто залишалися засекреченими в СРСР.