Українців дурять у супермаркетах: за що зобов’язаний заплатити магазин покупцю

Новини

В Україні супермаркети не мають права вимагати компенсації пошкоджених покупцем товарів у торговому залі. Крім того, в супермаркетах часто обманюють покупця написами про те, що магазин не несе відповідальності за збереження речей, які залишаються в камерах зберігання.

Про це йдеться у роз’ясненні Держспоживслужби. У разі порушення прав українці мають право скаржитися до Держспоживслужби.

Чи потрібно залишати речі на вході? А хто відповідає за них?

У супермаркетах часто розміщують табличку про те, що супермаркет не несе відповідальності за збереження речей у камері схову. Насправді це обман. Крім того, немає й обов’язку залишати сумки, рюкзаки в комірках.

Відповідно до закону України “Про захист прав споживачів”, не передбачено забов’язання покупців здавати свої речі до камер зберігання супермаркетів для реалізації права на здійснення покупок.

“Якщо ви поклали речі в камеру зберігання магазину, адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за збереження ваших речей, навіть незважаючи на наявність оголошення про інше. Адміністрація бере на себе обов’язок збереження зданих покупцями на зберігання речей. Це підтверджується видачею покупцю номерного жетона, іншого знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (згідно зі статтею 937 Цивільного кодексу України)”, – йдеться в роз’ясненні.

Тобто якщо ви залишили свої речі, а їх вкрали, магазин зобов’язаний вам заплатити (компенсувати) втрачені речі.

А якщо щось розбив у супермаркеті, чи потрібно платити?

У статті 323 Цивільного кодексу України зазначено, що відповідальність за ризик випадкового знищення чи псування майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором. Йдеться про супермаркет.

Крім того, рекомендуємо посилатися на частину 2 статті 17 Закону України “Про захист прав споживачів”, за якою забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного асортименту.

OBOZREVATEL